Försökte lägga in bilder i inlägget jag skrev från mobilen men de hamnade på sned hur jag än gjorde.
Nu sitter jag vid datorn så här kommer de. Underbart väder och fint att fota i, skulle bara haft en bättre kamera men mobilen får duga :)
 
 
I förmiddags hade olycksfågeln Jazz varit igång igen. Han har förmodligen kliat sig på pallkragarna som hans hö ligger i och lyckats få loss den översta så den låg huller om buller, halvt av. På vänster framben hade han ett sår under knät och ett fram på kotan och även på kotan högerfram.
 
Fick ta in honom för tvätt och rengöring av såren, min lilla prins :(
Äppelgodis fick han i alla fall i massor, det ska man ha när man är duktig :D
Ingen värme eller svullnad i ben eller hovar så han ska få sig en prommis om någon timma och tjejerna ska få pysslas och mysas med i stallet.

4 kommentarer

Eva-Lena

12 Apr 2013 13:40

Visst har han lite otur :-(

Ida

12 Apr 2013 13:42

Ja, stackars "liten" :(
Nu får han hålla benen i styr för snart ska de släppas ihop och då måste han ju vara hel :)

Eva-Lena

13 Apr 2013 11:26

Det ska bli så roligt att släppa dom tillsammans :-)
Ska vi göra detta på måndag ?

Ida

13 Apr 2013 12:44

Det tycker jag att vi gör! Bara det hunnit torka upp lite grann :)

Kommentera

Publiceras ej