Äntligen är semestern här, den har varit efterlängtad må ni tro! Nu väntar mys med alla mina pälsklingar och en resa till Skottland om ca 2 veckor. Ska bli superhärligt!

Först på dagordningen står dock att mocka ur boxarna och röja ur våra prylar då stallet ska renoveras under tiden vi är borta med hästarna.

Som tur var hade vi ännu inte tömt boxarna igår när jag hittade min stackars prins blöt, frusen och hela hästen skakade då han inte haft täcke :(
Fy vad jag bannade mig själv över att ha skippat täcket, det var fint i fredags dock..
Tyvärr är ju Jazz en sån otrolig fryslort och kommer nu få gå med täcke vid minsta lilla regn om temperaturen ligger under 20 grader. Tack och lov är detta bara andra gången på över 4 år men inget jag vill vara med om igen, min stackars kille ♥

Tog i alla fall med honom hem till stallet och la på en varm go mysfleece med hals på och han fick upp värmen snabbt! Under tiden påbörjade jag packningen av alla våra prylar och sen kom mamma och högg i hon med.

I fredags blev det 2 varvs prommis runt travbanan med småflickorna och Glimmis skötte sig exemplariskt! Travade och galopperade fint vid min sida och saktade av när jag bad henne, duktiga skrållan! ♥

Lite blandade bilder.

1 kommentarer

Eva-Lena

02 Jul 2013 21:20

Vad härligt med semester, och Skottland låter underbart :-) Nu har vi äntligen gjort den 3dje sommarhagen! Pust och stön... Men det blir ju väldigt bra, och tänk vad snällt av ägarna till markerna ;-)
Nu ska bara allt hem till förrådet, som står snyggt packat i stallet.
Oh, vad duktiga vi var när vi tömde tjejernas box idag! Ny är det gjort :-)

Kommentera

Publiceras ej