Sedan jag sist bloggade har det hänt en del på hästfronten. Både med små och stora hästar.

Jazz och jag har kommit igång med tömkörningen och det känns superbra. Efter ET behandlade honom känns han lite fräschare och har mer tryck i steget. I övrigt sa hon att han hade väldigt fin rörlighet i ryggen och hittade bara lite spänningar i hals och på vänster sida korset.
Ibland kryper travaren i Jazz fram lite extra tydligt. Som till exempel nu i tömkörningen, han är så otroligt trygg och bekväm med det och det känns att han verkligen trivs. Han är en riktig klippa och det ska bli så roligt att komma igång lite! :)

Glimma och Lussan har varit ute på promenad med mamma och mig. Lillan skötte sig jättebra och var mycket lugnare än sist! Allt gick prima ända tills jag för någon enstaka sekund vände blicken från Glimma. Då passade lilla fröken busfrö på att lägga sig och rulla riktigt ordentligt på den leriga grusvägen och struntade blankt i att matte stod och bannade henne.
Färdigrullad och skiten brallade Glimmis iväg någon meter med mig i änden på grimskaftet och träffade mig rätt på knät med hoven, det är härligt ömt och blå/lila nu.

Tyvärr kommer inga bilder från promenad och tömkörningen nu då jag bloggar från mobilen :(

I måndags hade jag Glimma i gången för första gången på åtminstone 4 veckor och mamma pysslade med Lussan i boxen. Hon fick äta sin mat, lusern och hösilage samtidigt som jag borstade och kratsade. Passade på att testa binda upp med 2 grimskaft, alltså ett på var sida och givetvis klarade vår lilla Pärla det galant som ingenting och stod 10 minuter första gången någonsin <3

Idag var hon ensam i boxen en kvart medan jag longerade Lussan. Före det stod de uppbundna tillsammans i gången mittemot varandra och jag raspade även lite på Glimmas hovar. Tänkte öva lite innan hovis kommer på fredag och hon var så duktig vår fina lilla tjej!

Imorgon kommer jag vara i stallet själv och på schemat står tömkörning, Glimma-träning i gången och allmänt mys. Kanske att jag vågar mig på att ta ut Lussan en stund, vi får se :)




3 kommentarer

Eva-Lena

12 Apr 2013 13:44

Vad duktiga ni är :-D

Ida

12 Apr 2013 13:46

Tack! :)
Det är ju så roligt och pyssla med dem <3

Eva-Lena

13 Apr 2013 11:24

Ja, visst äär det :-D
Ha en underbar dag <3

Kommentera

Publiceras ej